Bobilbygda Råde

Bobilbygda Råde

KUNDE: Bobilbygda Råde

OPPDRAG: Oppmerksomhet rundt flere bobilaktører som har etablert seg i Råde

KANAL/VIRKEMIDDEL: Film til Facebook

OPPDRAGSBESKRIVELSE: Flere store bobilaktører har etablert seg i landbrukskommunen Råde. Til tross for at de også er arge konkurrenter, tror de på samarbeid. Derfor har de lansert konseptet Bobilbygda Råde. For når så mange ligger samlet på ett og samme sted, blir det enklere å legge en dagsutflukt hit. Du kan se omtrent alt som er av campingvogner og utstyr innenfor et relativt lite område. Dette ønsker tre av de store aktørene i bygda, Perry & Williams Caravan, Norum Bobilgården og Østfold Caravan, å synliggjøre.

STRATEGI/IDÉLØSNING: Vi ønsket å lage en enkel film som passer for sosiale kanaler. Filmer for disse mediene bør ikke være for velregisserte. De skal ligne litt på innhold som hvem som helst kan legge ut. For vi gjenkjenner reklame lett i de kanalene også, og det som er for strømlinjeformet overser vi glatt. Filmer for sosiale medier kan gjerne spille på humor og de må by på seg selv i en eller annen form. De skal også produseres på en kostnadseffektiv måte.

– Vi ville synliggjøre at det fantes mange ulike bobiler å velge mellom, helt fra de små og varebillignende, til de store og fete ‘lastebilene’. Løsningen var å spille på en gyngende bobil og teksten ‘Vi elsker bobiler’. Når kameraet kommer rundt bilen ser vi hvorfor den gynger. Den er rett og slett for liten til å få plass til alt eieren vil ha med. Den gynger fordi noen står og dytter inn utstyr. Så panorerer kameraet slik at vi får se en rad med bobiler i ulik rekkefølge. I Storybold Reklamebyrå har vi både laget logo, nettside, annonser og film for Bobilbygda-konseptet.

RESULTAT: Med en rekkevidde på 82 000 og med 157 000 eksponeringer er filmen blitt en suksess som virkelig får smilene fram.