Designprofil for Europeisk konferanse
Medietilsynet hadde æren av å være vertskap for konferansen for European Platform of Regulatory Authorities, og de trengte en helhetlig designprofil. Storybold ble tildelt oppdraget med å utvikle alt fra bordskilt til roll ups og animasjoner til skjerm.
– En designprofil er et uttrykk for bedriftskulturen, ambisjonene og personligheten til en organisasjon. For å lykkes må navn, logo, skrifttyper, farger og designelementer snakke samme språk og være riktig tilpasset målgruppene, forklarer Tore Braathen, art director i Storybold.
– Vi starter alltid med å få en forståelse av verdier, mål og hvem bedriften ønsker å kommunisere med, før vi velger en designretning, legger han til.
En elegant fellesnevner ble skapt for konferansen
– Vi måtte finne et design og en stil som passet til både vertskapet og den europeiske plattformen, som har ganske ulike profiler. Deltakerne kommer fra reguleringsmyndigheter for mediebransjen over hele Europa.
Valget falt på en kombinasjon av svart og sølv, som både er klassisk og passer til alle farger.
– Alt så veldig bra ut! Det ble kjempeflott med en gjennomgående logo og farger i sølv og sort. Vi er veldig fornøyde med leveransen, sier Hanne Sekkelsten, direktør for juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet.