Magasindesign

Eksempler på design av kundemagasiner, magasiner og tidsskrifter

MAGASINDESIGN

Kundemagasiner er en av de aller beste mediene for å fortelle gode historier, synes vi. Grunnen til det, er at her kan du snakke både lenge og helt uforstyrret med målgruppen din. 

 

Vi i Storybold utgir egne magasiner samt at vi både designer og leverer innhold til tidsskrifter for flere kommuner og større kommersielle aktører. Dette har vi gjort i nesten 30 år.

Lesevennlig magasindesign

Når vi designer et magasin, følger vi ikke alltid en profilhåndbok helt slavisk. For i et magasin er det innholdet som skal ha størstedelen av oppmerksomheten. Titler, ingresser, mellomtitler og bildetekster er vesentlige for å trekke leseren inn i stoffet. Vi følger også – stort sett – et lesemønster fra øverst til venstre og ned mot høyre, og vi passer på  å ikke bryte opp tekstene for mye. Det skal være lett å orientere seg. Gode, store og fristende bilder bidrar også til at innholdet oppleves som mer interessant og bidrar til leseforståelsen.

Et godt magasindesign gir økt oppmerksomhet

Et godt magasin er en investering som koster litt, men til gjengjeld kan det vare lenge. Og et kundemagasin får gjerne opptil 80 prosents oppmerksomhetsverdi. Det er svært mye, hvis du sammenligner med DM som kun oppnår rundt 30%. Annonser på internett ligger langt under 1 prosent. Dessuten, av alle betalte kanaler, stoler forbrukerne aller mest på kundemagasiner. Grunnen er at selv om et kundemagasin er ren merkevarekommunikasjon, opplever ikke leseren at dette er reklame som har til hensikt å selge deg noe. Og er magasindesignet tilpasset målgruppen og av høy kvalitet, blir det tatt med inn fra postkassen – og ikke minst – lest.

Vil du vi skal ta et uforpliktende møte? Send oss en mail på hei@storybold.no