Messestand

Showroom for Geberit og Porsgrunn bad

Slik får du en bedre messestand

Utformingen av en messestand og budskapet du har valgt der, avgjør om messedeltakelsen din blir en suksess – eller ikke. Her er noen gode råd til hvordan du kan forbedre messestanden din.

I utgangspunktet er det to ting som er bestemmende for at messedeltakelsen din skal bli en suksess:

  • For det første må din messestand vekke oppsikt hvis den skal trekke inn attraktive besøkende, som for eksempel eksisterende kunder eller interessante leads som fører til nye kundeforhold.
  • For det andre må din messestand gi de besøkende en positiv opplevelse. Da vil den bidra til å forbedre omdømmet til bedriften din ytterligere.
Du må skille deg ut positivt

På et stort og travelt messeområde er det fort gjort å drukne i støyen fra alle de andre utstillerne. Skal du bli sett og hørt, må du derfor sørge for at messestanden din skiller seg ut fra røkla.

Dette oppnår du enklest ved å kjøpe deg en gedigen gulvplass og bygge opp en kostbar og imponerende stand som dominerer hele messeområdet. Dessverre har bare markedsførere med de virkelig store budsjettene råd til å satse på slike løsninger.

Men heldigvis vil du også få verdifull oppmerksomhet dersom messestanden din fremstår som annerledes, spennende og interessant. Dette er selvsagt mye lettere sagt enn gjort, spesielt overfor blaserte målgrupper som dine. Dette krever nøye forhåndsplanlegging og godt tankearbeid. En utmerket start på denne prosessen er å besvare disse tre spørsmålene.

La messestanden presentere de gode historiene dine

Svarene du kommer frem til der, gir deg en nyttig pekepinn både om hva du bør kommunisere på messestanden og til hvem. Vi i Storybold starter derfor alltid med disse tre spørsmålene når vi skal lage forslag til messestander og messemateriell for kundene våre.

Når du har bestemt deg for hva som skal skje og hva som skal sies på din messestand, er neste steg å dramatisere dette på en måte som legges merke til av dem som kommer forbi. Da mer vi at gode historier er det aller beste virkemidlet

I Storybold bruker vi gode historier aktivt, både ved utarbeidelsen av selve messestanden og i forbindelse med andre aktiviteter i for- og etterkant av messen. Med gode resultater.

Kontakt oss om messedeltakelsen din

Å oppnå suksess på en messe er langt fra enkelt, men vi i Storybold har lang erfaring med å finne frem til løsninger som stikker seg frem i mengden. Og vi hjelper gjerne deg, også. Så hvis du synes dette virker interessant, er du hjertelig velkommen til å ta en uforpliktende samtale med oss.

Ring oss på 91340591 eller send en mail til en av oss, så avtaler vi tid for en hyggelig og nyttig prat over en kopp kaffe. Du kan også bruke kontaktskjemaet her.

Noen av våre messe- og showroomjobber

Våre dyktige designere:

TORE
Art director

tore@storybold.no
404 71 716

TOMAS
Grafisk designer

tomas@storybold.no
922 45 329

CARINA
Informasjonsdesigner

carina@storybold.no
913 10 940