Viral artikkel

Grønt Maskin opplevde at artikkelen fra Storybold ble delt og lest igjen og igjen
En fornøyd Dyre Tangnes Saxrud (t.h) i Grønt Maskin opplevde at artikkelen fra Storybold ble delt og lest igjen og igjen. Her sammen med kornsilokunden John Henrik Gjørven.

Viral artikkel ga salg

– Vi valgte å lage en reportasje ganske tidlig etter at anlegget var ferdigstilt og sammen med artikkelen inviterte vi til en visning. Selvfølgelig med alle nødvendige koronatiltak. Det ble en lang liste med besøkende, sier Dyre Tangnes Saxrud i Grønt Maskin.

Aldri skjedd før

– På grunn av denne artikkelen har vi allerede solgt to anlegg og skrevet ytterligere seks intensjonsavtaler. Noe av det artigste var at en fra Hedemarken hadde sett artikkelen, ringte og  vi snakket bare litt før han sa et dette er løsningen for meg. Jeg skal ha en sånn.

– Er det vanlig at dere avtaler leveranser av så mange kornsiloanlegg i løpet av et år?

– Nei. Vanligvis selger vi kanskje to eller tre. Toppåret i 2017 solgte vi fire. Så dette har aldri skjedd før. Og ikke bare det, men bestillingene gjelder mye større siloanlegg enn i tidligere år.

– Hva tror du det skyldes?

– Intervjuobjektet var veldig bevisst og svært stolt av løsningen han valgte, samt at han er veldig ærlig. Og dette kommer veldig godt frem i det som er skrevet. Artikkelen setter fingeren på de tingene som mange ikke tenker så mye over og fordelene ved investere i denne løsningen. Kunden sa til og med at ‘dette er veldig godt skrevet og jeg står inne for alt som står der’. Jeg imponert over at tekstforfatteren Johan, som ikke har inngående kjennskap til korntørkeanlegg, klarte å sammenfatte dette så fint. Dessuten tok Ingeborg veldig fine bilder. 

Gikk viralt

– Promoterte dere artikkelen på Facebook?

– Den spiste veldig beskjedent av promoteringsbudsjettet, men dette innlegget er det som er delt flest ganger. Det satte nye rekorder for oss. Vi kan nesten si det gikk viralt. Den er delt og vist og sett på igjen og igjen.