Wavin gulvvarme

Wavin gulvvarme

KUNDE: Norsk Wavin AS

OPPDRAG: Lansering av gulvvarme

KANAL/VIRKEMIDDEL: Annonsering på print og digitalt, sosiale medier, konkurranser og pos-materiell

OPPDRAGSBESKRIVELSE: I utlandet har Wavin markedsført sin vannbårne gulvvarme i mange år. I 2016 ønsket de å lansere det på det norske markedet. Imidlertid fantes det allerede flust av etablerte konkurrenter der, og veien til rørleggerne som installerer slike systemer går alltid gjennom rørgrossistene. Lykkes du ikke å komme inn på grossistenes lager, er prosjektet ditt praktisk talt dødfødt. Oppgaven 07 Moss fikk var derfor å utarbeide en lanseringskampanje som skapte oppmerksomhet og interesse både hos rørleggerne og deres grossister.

STRATEGI/IDÉLØSNING: Wavin er et stort internasjonalt selskap og har et godt omdømme i vvs-bransjen. Gjennom mange år har de levert produkter av framifrå kvalitet og deres dyktige medarbeidere har godt ry i bransjen.

Denne støtten hadde vi i ryggen da kampanjen deres skulle utformes. Gjennom høylydt, utfordrende og fremoverlent argumentasjon ønsket vi å vise at nå satser Wavin sterkt på gulvvarme og hadde god grunner for å gjøre det. Som galleonsfigur for kampanjen brukte vi Wavins administrerende direktør Tor Martin Garsjø i riksannonseringen, mens Wavins fem selgere ble brukt i de regionale og lokale aktivitetene. Alle ble kledd opp i mørke dresser, og ble avbildet med alvorlige ansikter for å understreke budskapet om at dersom de skulle ta bryet med å lansere gulvvarme i Norge, måtte den være skikkelig bra.

RESULTAT: I følge tilbakemeldingene fra Wavin oppnådde postene med Garsjø den nest beste score som Wavin noensinne har hatt på sosiale medier. Både når det gjaldt engasjement og interesse hos målgruppene. Kampanjen har oppnådd tilfredsstillende eller bedre enn forventet på fleste KPI-ene som Wavin satte på forhånd. De har fått inn gulvvarmeproduktene sine hos rørgrossistene Ahlsell og Heidenreich, og det jobbes også aktivt mot Brødrene Dahl.